Maak gebruik van Multi-Media
Google houd van multi media, punt uit. Een foto of video, het maakt Google allemaal niet uit het houd van alle multi media. Dit is niet de enige reden waarom je multi media zou moeten gebruiken in jouw blog post of website, het zorgt ervoor dat de pagina een veel vrolijkere uitstraling krijgt wat er dus voor zorgt dat de ervaring van de bezoeker veel beter zal zijn. De bezoeker zal ook langer geboeid blijven door de afbeeldingen of video’s en dus langer op je website blijven. Dit is weer een rankingsfactor van Google.
Voeg unieke content toe
Als er een ding is dat Google haat is het wel duplicate content. Dit zijn teksten die te vinden zijn op meer dan 1 pagina. Het is dus belangrijk dat je voor elke pagina op jouw website of blog uniek geschreven content toevoegd, anders riskeer je een penalty van Google waardoor jouw website misschien wel helemaal uit de zoekresultaten verdwijnt.
Focus op meer dan alleen backlinks
Natuurlijk blijven backlinks een van de belangrijkste factoren van zoekmachines als Google en Bing, dit heeft een medewerker van Bing laatst nog toegegeven. Toch word het succes van je website niet bepaald door alleen maar backlinks, ik ken talloze websites die hoog in de zoekresultaten staan met maar enkele backlinks.
Backlinks: Kwaliteit over kwantiteit
Zoals eerder aangegeven, backlinks zijn nog steeds een grote en belangrijke rankingfactor van Google en andere zoekmachines. Als je bezig bent met het genereren van backlinks is er altijd een vuistregel die je moet onthouden: Kwaliteit over kwanteit. 10 backlinks van websites met veel autoriteit overtreffen 100 links van shady link directories waar jij samen met 100 andere websites op staat. Wil jij weten hoe je goede backlinks genereert? Bekijk dan deze handleiding over hoe je hoge kwaliteit backlinks krijgt.