Iedereen heeft er mee te maken, de verschillende mails die je ontvangt van diverse verkooppartijen die je op een zo aantrekkelijk mogelijke manier proberen te verleiden om een aankoop bij hun te doen. Maar op de een of andere manier wordt u totaal niet aangesproken door de manier waarop ze u proberen te verleiden. Dit komt doordat veel aanbieders wel aan mailings doen maar ze totaal geen idee hebben van hoe ze een mailing moeten opbouwen. Hierom wordt in dit artikel een paar tips gegeven voor de opzet van een goede mailing.
Probeer persoonlijk te zijn
Vaak zie je bij mailings dat er veel werk in het design van de mailing is gestopt maar dat de mailing vrij algemeen is opgezet. Veel mensen geven juist de voorkeur aan een persoonlijke mailing. Het is daarom verstandig om minder werk aan het uiterlijk van de mailing te besteden maar juist meer tijd te besteden aan het persoonlijk maken van de mailing. Ook is het verstandig om te kiezen voor een rustige achtergrond bij de mailing, gebleken is namelijk dat mensen de boodschap beter in zich opnemen met een rustige achtergrond dan wanneer de mailing is opgezet met een drukke achtergrond.
Testmailing
Probeer de mailing van tevoren te testen, het is namelijk zo dat niet iedereen de zelfde software gebruikt. Het is daarom verstandig om van te voren de mailing te testen op verschillende platforms en besturingssystemen. Het is namelijk belangrijk dat de lay-out van de mailing goed te zien blijft op ieder platform, of je nou op een mobiel zit of laptop de mail moet ten allen tijde goed zichtbaar leesbaar zijn.
Handige tip
Als u veel gebruik maakt van mailings dan is het verstandig om van tevoren een goed zakelijk internet abonnement af te sluiten. Daarom is het belangrijk om de diverse internet aanbieders met elkaar te vergelijken want niet iedere aanbieder van internet heeft de ruimte om veel mails te versturen op dagelijkse basis. Als u aan deze voorwaarden voldoet zal de mailing waarschijnlijk meer succes op gaan leveren.