Handige gebruiksaanwijzing voor Influencer marketing op Facebook

Stel: je bent van plan om een Influencer marketing campagne te starten op Facebook, weet je dan hoe je zoiets moet starten en welke dingen je juist niet moet doen.
Facebook is het favoriete platform voor Influencer om je content te verspreiden. Uit onderzoek is gebleken dat een post op Facebook voor 7x meer engagement zorgt dan dat het bedrijf zelf schrijft over een product of merk. Het moeilijkste is het vinden van de juiste en meest relevante Influencers. Ten opzichte van Instagram en Twitter maakt Facebook het iets moeilijker om te zoeken naar goede Influencers.

Tips voor het vinden van Facebook Influencers voor jouw Influencer Marketing Campagne

Hier een paar tips en tricks om toch de beste en meest interessante Influencers te vinden voor je Facebook Influencer marketing campagne:

  • Gebruik Tools: door gebruik van een key-word of een hashtag is het mogelijk om een grote lading Influencers te vinden in een korte tijd zonder dat je zelf uren lang naar je scherm hoeft te staren. Deze tools laten de volgers, likes etc. zien van de gevonden accounts.
  • Maak gebruik van agencies: het gebruik van agencies is nog makkelijker, zij hebben een database met influencers die je kan filteren op categorieën zoals, land/ branche en aantal volgers. Door te werken met agencies zal het jou ook minder tijd kosten, zij zorgen voor de communicatie en het zoeken. De communicatie naar de Influencer toe kan vanuit een bedrijf lastig zijn omdat de Influencers het vaak druk hebben maar via een agency wordt dat veel makkelijker.

Facebook Influencer Marketing optimalisatie ideeën

Een paar ideeën voor Facebook om optimaal gebruik te maken van je Influencer marketing campagne. Nu je de juiste Influencers hebt geselecteerd is het belangrijk dat je gaat nadenken over wat je nou precies wil gaan communiceren.

  • Je kan kiezen voor een Facebook Live video, daarmee kan je veel engagement krijgen. Het is een optie om met een unboxing live te gaan of een video waarin het product wordt uitgetest.
  • Zorg voor een verhaal in de video! Facebook gebruikers kijken gemiddeld 100 miljoen uur aan video, iedere dag. Dit is dus de perfecte plek voor video’s.
  • Influencers kunnen voor een wedstrijd zorgen, als er iets te winnen valt komen mensen er altijd wel opaf ondanks dat je merk misschien nog geen goede naamsbekendheid heeft opgebouwd.
    Stuur je Influencer gratis producten op die ze op hun beurt weer kunnen gebruiken in wedstrijden.

Even samenvattend
Met de juiste Influencer en de juiste content kan Facebook zorgen voor, meer engagement, meer volgers of meer naamsbekendheid. Maak gebruik van agencies of tools om goede Influencers te vinden. Zorg daarna dat de video’s inhoudelijk goed zijn en denk aan de boodschap die je overbrengt aan de doelgroep via je gekozen Influencer. Op die manier zorgt Facebook voor een geslaagde Influencer marketing campagne!
Facebook Influener Marketing heeft zijn kracht zeker nog niet verloren. Facebook is bezig om het persoonlijker en relevanter te maken voor de bezoekers. De beste content die op dit moment vermaakt wordt is die van de Influencers omdat het persoonlijk is en aanspreekt. Mede om deze reden zijn Influencer op Facebook de ideale keuze om influencers te gebruiken in jouw Influencer marketing mix.

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.