Meer conversie? Zo doe je dat!

Conversie op een webshop is een moeilijk woord voor ervoor zorgen dat bezoekers van je webshop overgaan tot actie, dus bijvoorbeeld een aankoop of het abonneren op een nieuwsbrief. Vaak gaat dit om een vooraf gesteld doel. De gebruikerservaring op een website moet natuurlijk goed zijn voordat bezoekers op eventuele conversie overgaan. Er zijn een aantal belangrijke factoren waar je website zeker aan moet voldoen als je je conversie wilt verhogen. Lees het hier!

Kort maar krachtig

Tekst op een website moet tegenwoordig echt kort maar krachtig zijn. Hou het lekker simpel, mensen hebben geen zin en tijd om een hele webpagina door te lezen. Binnen een paar seconden kunnen ze namelijk op een andere site zijn die wel duidelijk laat zien waar ze naar op zoek zijn. Het is dus ook van belang dat je simpel taalgebruik gebruikt. Dit lijkt heel makkelijk, maar je schakelt sneller over naar formeel en zakelijk taalgebruik dan dat je denkt. Dit geldt niet alleen voor content, maar ook voor eventuele contactformulieren. Die moeten kort en duidelijk zijn. Vraag alleen de gegevens die echt nodig zijn, niemand wil een overdreven lang contactformulier invullen.

Grafische vormgeving

Bij het designen van je website kun je alle kanten op. Het is echter aan te raden om vooral te gaan voor een design dat rust uitstraalt. Laat de animatie GIFs maar achterwege en zorg dat er niet een overload aan verschillende knopjes aanwezig is. Een rustige pagina is overzichtelijker en fijner te lezen, meer kliks voor je website dus. Het uiterlijk van je website is misschien wel de belangrijkste factor om conversies te genereren, besteed hier dus veel aandacht aan!

Recensies plaatsen

Je wilt natuurlijk betrouwbaar overkomen voor potentiƫle klanten. Door reviews te plaatsen van andere klanten, kunnen klanten zien wat voor service je biedt. Je komt zo over als een betrouwbare handelspartner en dit zal leiden tot alleen maar meer conversie. Succes!

Submit a Comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *