Verschillende manieren om je bedrijf te promoten

Tegenwoordig willen bedrijven een grote naamsbekendheid hebben. Hoe zorg je hiervoor en hoe zorg je ervoor dat je die naamsbekendheid behoudt? Je kan je bedrijf daartoe zowel online als offline goed promoten. Online marketing wordt in deze tijd erg veel gebruikt en offline marketing steeds minder. Ondanks dat offline marketing minder wordt gebruikt, zorgt het er wel voor dat je een persoonlijke band hebt met de klant en dat deze vaker terug komt.

Offline en online

Zoals al aangegeven is online marketing flink in populariteit gestegen de afgelopen tijd. Ieder persoon met een eigen bedrijf, klein of groot, is bezig om zijn of haar bedrijf online te promoten. Omdat online promotie een gemakkelijke taak lijkt en gratis kan zijn, zijn een heleboel mensen het belang van offline promotie vergeten. Als je je marketing strategieën goed in orde hebt, kan offline promotie nog steeds wonderen doen voor je bedrijf.

Originele, creatieve marketing

Iedereen kan reclame waarderen wanneer deze origineel en goed uitgevoerd is. Het klinkt gemakkelijk, maar dat is het vaak niet. Creativiteit is de sleutel! Een visitekaartje maken kan iedereen, maar wil je opvallen, dan moet je met wat origineels komen. Zo kan je bijvoorbeeld in je bedrukte polo op straat mensen benaderen en vertellen wat je doet op een leuke manier. Vaak helpt offline promotie meer met het opbouwen van klantenrelaties, dan wanneer je het doet via online promoties.

Probeer ook de klanten te benaderen. Durf ongevraagd advies te geven en aan te sturen op iets anders dan waar de klant in eerste instantie voor is benaderd. Soms is het niet erg om eerst wat minder aan een klant te verdienen. Het kan immers zo zijn dat deze later terugkomt om meer te besteden.

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.