Wel of geen gebruikmaken van Facebook advertising?

Wanneer je eigenaar bent van een bedrijf, dan heb je er vast wel eens van gehoord: Facebook advertising. Met de groei van Facebook de laatste jaren is ook de populariteit van Facebook advertising toegenomen. Dat is ook niet zo gek, aangezien je met behulp van deze service eenvoudig en vrij goedkoop een groot publiek kunt aanspreken. Er zijn dan ook steeds meer bedrijven die gebruikmaken van deze service van Facebook. Denk jij eraan om dit ook in te zetten voor jouw organisatie maar twijfel je nog of dit wel de juiste methode is? Bekijk dan hieronder de belangrijkste voor- en nadelen van deze service en bepaal zelf of je wel of niet gebruik wilt maken van Facebook advertising.

Voordelen van Facebook advertising

Facebook advertising is natuurlijk niet voor niets zo populair onder bedrijven. Er kleven dan ook een hoop voordelen aan het gebruik van deze service. Een groot voordeel van Facebook advertising is dat je je gesponsorde berichten eenvoudig kunt richten op een zeer specifieke doelgroep. Daarnaast geeft Facebook je de mogelijkheid om het doel vast te stellen voor jouw advertentie. Wil je meer likes krijgen of juist meer producten verkopen? Facebook helpt je dit doel te bereiken. Hoewel Facebook een zeer specifieke en doelgerichte advertentiemogelijkheid biedt aan bedrijven hoef je er ontzettend weinig voor te betalen. In vergelijking met andere advertentiemogelijkheden ben je op Facebook erg goedkoop uit.

Nadelen aan het gebruik van deze service

Een groot nadeel aan het gebruik van Facebook advertising is dat je advertenties worden getoond aan een publiek dat niet op zoek is naar het product dat jij aanprijst. Het wordt getoond aan mensen die nietsvermoedend door hun tijdlijn heen scrollen en geen intentie hebben om een bepaald product te kopen zoals wel het geval is bij bijvoorbeeld zoekmachine marketing. Daarom moet je met echt een slimme en opvallende advertentie komen wil je daadwerkelijk zorgen dat mensen op jouw website of pagina terechtkomen.

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.